HOME profile

Yoona

Wo shi cekodok....wo hen hao....ni ne???

16 December 2011

Saya berwajah baru


Oh ya..yang atas itu hanya iklan...
Lalala....Gua tukar template baru...

Template robot dah biol..
Nampak macam kanak-kanak riang kunyah tora la plak...
Lantak pi....

Ada gak benda2 yang tak habeh gua tukaq lagik...
Macam besa...dah lama gua tak bermein dengan coding
Otak berkarat ....

Lagi pula sekarang musim test...
Tadi baru habis sebijik test 2 environmental impact assessment...
Next month pulak nak final exam...Oh bagusnya
1 sem dah berlalu....Ada la lagi 4 sem cenggitu...
Alhamdulillah......


Hahh...ni haa
Gua nak share satu benda yang gua sekarang tengah obses gila
Disebabkan gua kerja di konsultant haruslah pandai mengguna software segala bagai kan...

Jeng jeng.....

Autodesk Revit !!



Beliau juga membantu dalam analysis structure...



Bukankah lebih jelas jika sekiranya tuan arkitek berbuat plan sebegini...
Tak gitu...tuan arkitek??


Oh ya kawan-kawan...
Di sini gua ingin berkongsi satu spreadsheet infra...
Step by step dalam mendesign sesuatu kolam tadahan (POND)
Just masukkan value
Jangan bimbang....Ini semua refer MASMA beb


Ya....sebagai Design Engineer C&S
Gua haruslah mendesign sesuatu
Apabila ia menjadi rutin...
Ia akan menjadi sangat penat sekiranya tiada spreadsheet(Excel)
Walopon opis gua ada memakai software...
Tetapi..cara manual jangan dilupakan...
Kerana ia adalah asas yang perlu difahami dulu

Wokeyh..cakap banyak pun tak guna
Gua sangat pemurah hari ni...
Kalau nak ikut zaman kuno...memang gua takmo bagi
Sebab penat woo gua buat
Tapi gua sekarang dah berubah
Matlamat gua adalah

1)Menjadi ilmuan yang disegani
2)Bos yang penyayang

Hah...apa lagi
Download lah kalau tak malu....
Lepas dah download..at least cakap la tenkiu
Berbudi bahasa la sket..OK???

Dah gua nak sambung tengok cita Merlin plak... Memang gua suka cerita merepek mejik2 nih Ampa nak tengok ombak rindu tengok lah

0 Org Berdangdut Sakan:

Post a Comment

Semut Bercakap